Alla inlägg under januari 2013

Av petra von seth - 31 januari 2013 17:29

 

Även om det ser ut som kaos så finns det en plan. Nu har vi bestämt att lämna lägenheten i Malmö den 1 mars.

Då måste vi vara påväg in i huset:)

Det är svårt att stoppa rivningen bara... "-Ska vi ta ner detta med?"

Men vi måste komma ihåg att detta faktiskt är ett litet gatuhus.Måste kännas som det också när det är klart.

   

Har ju börjat mitt nya jobb nu så har ingen möjlighet att åka till Ystad varje dag.

Köper istället alla inredningstidningar som finns för att få inspiration och en skön

stund. Bästa tidningen idag är dock Damernas Värld eftersom Mathilda är med:)

 

Av petra von seth - 31 januari 2013 08:48

 

Har börjat planera flytten till Ystad:)

I lägenheten i Malmö har vi fixat en hel del och det känns dumt att bara lämna kvar allt vi köpt utan att få något för det. Kylskåpet tillexempel. Vi har kvar originalkylen så den ställer vi tillbaka. Det röda passar inte i Ystad så den säljer vi på Blocket. Håll tummarna!

Av petra von seth - 31 januari 2013 08:30

 

VD Lexicon Sälj & Service Syd

Får trolla med knäna för att både hinna

jobba och att renovera:)

Av petra von seth - 30 januari 2013 14:30

Är ganska bestämda över hur vi ska ha det. Är dock realister också. Tråkigt men sant.

Gustaf är lite mer verklighetsförankrad än jag men jag är inte helt uppe i det blå ändå:)

Att diskutera, planera och fundera för att komma på lösningen som passar just oss är JUST

det som är roligt med att renovera detta hus. Det blir så bra!

  Trapptankarna är ändrade just nu...

Skickade efter offerter och det visade sig kosta runt 50 000 kr att få en trappa 

som vi ville ha den. Snålis gör det själv.

 

Ville ha glasat skjutdörrsparti upp i sovrummet. Tror inte det passar exteriörmässigt till huset.

Får isåfall insyn av grannarna i sovrummet. Krångligt med gamla ytterväggen...

Som det ser ut nu blir det en helglasad altandörr istället. Den som lever får se:)

Av petra von seth - 30 januari 2013 08:57

Vi köpte ju en kamin precis när vi köpt huset. Mysigt med lite värme:)

Nu ska den planeras in. Den väger rätt mycket så man måste tydligen förstärka golvet 

där den ska stå.

Lätt som en plätt! Trodde jag...

Om kaminen bara innebar spisen hade jag kunnat hitta flera olika alternativ till placering.

Tyvärr måste kaminen även ha en skorsten... Denna skorsten MÅSTE vara 1,10 m ÖVER nocken.

Vårt lilla hus kommer att se ut som en fabrik...

 

Märkligt att det ska vara så krångligt... Jag vill ju bara göra en liten mysbrasa då & då:)

Jag hade tänkt mig att det skulle se ut så här:

 

Såg apropå skorstenar den roligaste jag sett, ursäkta nörderiet men allt blir väldigt intressant just nu...

Skorstenen med knuten finns i Landskrona!

 


Av petra von seth - 29 januari 2013 21:57

 

Eftersom huset är ganska litet och vi är ganska långa behöver vi en känsla av rymd:)

Öppnat upp mellan vardagsrum och sovrum. Såååå fint!

Funderar på staket... Gustaf pratar omglas, jag tänker stålvajer, vad tänker du?

Av petra von seth - 28 januari 2013 13:45

 

Kvistlackat pärlsponten. Grundmålat och målat med täckfärg. Gång på gång...

Av petra von seth - 28 januari 2013 09:30

 

Vi handlade pärlsponten mm på XL Bygg i Ystad. Otroligt bra service! 

Ovido - Quiz & Flashcards