Alla inlägg under april 2013

Av petra von seth - 29 april 2013 08:04

  Jag vill ha denna fåtölj vid tvn i vardagsrummet.

Loveseat:) Där man kan sitta två. De har likadana på Ystad Saltsjöbad... Hade passat perfekt,

Hittar dem inte någonstans. Kan tänka mig att köpa en begagnad och klä om den. Vat du var jag

hittar en liknande?

       

Jag är ganska bred i smaken:) Gillar dessa men vill ha en loveseat...

    

Temat är alltså svart och vitt om någon har missat det...

Tror att jag tröttar på en stor Loveseat-fåtölj men jag vill ändå ha en.

När jag tröttnat ska vi köpa två vita Jetson

 

Av petra von seth - 29 april 2013 07:59

       

       

Vardagsrummet är ganska mörkt... Golvet är ju svart skiffer. Våra möbler är ganska mörka de med...

Tror att vi behöver en vit matta mitt i rummet. Kanske ett vitt koskinn?

Av petra von seth - 28 april 2013 18:06

 

Fondväggen i gästrummet är klar. Köpte tapeten på Fluggers i Ystad. Trevlig personal!

Nu väntar rummet på Friedmanns:)

 

Ja...takterassen har mer att önska men nu får detta funka tillsvidare.

Vi ska slänga golvet och måla plåten under innan vi kan lägga nytt fint kanske lärkgolv.

Sen blir det nya utemöbler:)

 

Alla hjälptes åt att plantera idag. Ska bli spännande att se vad som kommer upp.Såg att vi hade tomater, hängande jordgubbar, timjan, violer, aster och annat tjusigt. Jag tror att det är lite av varje i denna kruka...

Av petra von seth - 28 april 2013 17:56

 

Familjen hälsat på i Ystad. Inte gjort mycket på huset men nu ska det fixas lite:)

Gustaf byter kran och jag ska fota... Fler bilder om en stund.

Av petra von seth - 24 april 2013 15:01

 

Ystad by the sea:)

 

Får nog bli en badhytt också? Bara för att de är sååå söta!

 

Kall öl som mål för cykelturen:)

Av petra von seth - 16 april 2013 15:54

 

Har träffat Annica i Ystad. En kanontjej som får mig att känna mig välkommen i Ystad:)

Fina blommor och blader när jag verkligen BORDE uppmärksamma henne. Tack Annica!

 

Inte nog med det... Ingrid, en kvinna som driver Rugs for Hugs tittade förbi i helgen. Inte med flyttgröt men med hemmagjord FANTASTISKT god, musli. Gulligt va? Tack Ingrid! Självklar plats på frukostbordet!

Av petra von seth - 16 april 2013 15:50

 

Målat väggarna i sovrummet. Ska gipsa fondväggen med renoveringsgips ikväll. Imorgon ska den tapetseras med en svartvitrandig tapet jag funderat på- Sängen är bäddad med skönaste lakanen:) Vänner på besök i helgen!

   

Dags att premiärinviga kaminen i gästrummet kanske? Måste ta hem en sotare först!

Av petra von seth - 15 april 2013 16:34

   

Känns helt rätt! Gamla sommarstugepartiet kommer till användning. Vi ska ha hela väggen till ytterkläder.

Det ska vara tyg i dörrarna så man inte ser våra jackor även om de flesta är enfärgade, samma tokiga färg...svart.

Visst är vi originella!?

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards