Alla inlägg under mars 2013

Av petra von seth - 25 mars 2013 10:02

 

Ännu en gång konstaterat att vi ALDRIG mer behöver köpa en pryl. Vi har minst 2 av allt. ALLT.  

Kunnat sova gott trots lite kyla och brist på rullgardiner. Mysigt!

 

Biblioteket får vänta...

 

Ja, ja...det blir nog bra...


Av petra von seth - 22 mars 2013 16:50

 

Kanske inte i Ystad men iallafall i Malmö!!!

Allt är packat!

Nu börjar vi bära in i flyttbilen:)

Av petra von seth - 22 mars 2013 08:13

 

Kloka ord från min föreläsning häromdagen:)

Dags att packa det sista innan flyttlasset går imorgonbitti.

 

Görans el tänker på vårt ljus och det gör mig varm av glädje. Tur är ju det eftersom vi inte har någon värmepump ännu...

 

Handfatet sitter uppe. Lite snett..Måste vi ändra på.

Fått in en dörr som inte alls är gammal & fin. Bara skev och dammig:)

Bättre än inget tänkte vi.

Toalettstol är bra att ha men den är inte uppsatt ännu.

Duschväggar står på lut och väntar på att vi gör något.

Av petra von seth - 21 mars 2013 19:16

 

Hej & hå! Kaklet är satt i köket. Blev bättre än väntat! Fått tips på vit fog. Det tyckte kakelkillarna också.

Jag vill ha grå. Ganska mörk...Jag vill att det ska se ut som en fransk bistro...Hur den nu ser ut?

Vill se rektanglarna tydligt iallafall.

 

Här ska kylen och ugnen vara. Kaklet kommer egentligen inte att synas. Elen blir snart klar... Görans El i Ystad.

 

Jaa...Här ska köksbänken vara med diskbänk, spishäll och diskmaskin...

Skönt att vara MER än nöjd!


Av petra von seth - 21 mars 2013 19:12

 

Idag har hela entrévåningen dvs kök och vardagsrum, svart skiffergolv. Jag är såååå nöjd:)

Imorgon fogar de golvet. Tack Eslövs Kakel! Fantastiskt fint jobbat trots snett och ojämnt underlag.

 

Av petra von seth - 21 mars 2013 19:08

 

Sovrumsgolvet blev riktigt bra. Behöver fixa lite till längs väggarna men känslan är redan nu som vi vill:)

 

Mammas husmorstips med ättika på avlagvringarna funkade bra. Räcker att jag tvättar golvet ett par gånger till:)

Av petra von seth - 20 mars 2013 21:26

 

Golvet är snart på plats! Suddigt men bra!

 

Visst blir det bra!?! Hade tänkt att ha plattorna förskjutna men det gick tydligen inte.

Just nu ÖÄLSKAR jag när golvet ligger som det gör. Finfint!

 

Golvet ligger även i köket! Imorgon är det dags för det franska fasade vita kaklet på köksväggarna!

Vilken färg ska vi ha på fogen?


Av petra von seth - 20 mars 2013 09:25

 

Våren har inte kommit till Österlen:)

Golvet i entréplan är försenat.

Trägolvet i sovrummet blev JÄTTEFINT men bilderna jag tog blev sämre.

Återkommer med nya.

Flyttlasset går på lördag oavsett.

Idag ska vi skaffa flyttkartonger!

Hejhopp! 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards